ESCOLES SENSE TECNOLOGIA

“Sin ordenadores ni wifi: así son los colegios que triunfan en Silicon Valley”.

Sembla contradictori el fet que les persones que creen nous softwares i aplicacions, que dissenyen tablets, jocs interactius i programes informàtics per nens, vulguin una escola alternativa pels seus fills, és a dir, escoles on predomina el material escolar i on hi manquen els ordinadors i la tecnologia.

A California, hi ha una de les escoles que té més “fills de la tecnologia”, la Waldorf School de Península, on treballen amb paper i llapis, fomentant la creativitat, la curiositat i les habilitats artístiques innates dels seus alumnes a través de l’experimentació. Afirmen que sense tecnologia els alumnes desenvolupen habilitats com prendre decisions, la creativitat o es concentren molt més que amb ella.

Des del meu punt de vista, aquestes famílies opten per aquest tipus d’escola, ja que el paper i el llapis és el que manca a casa seva, degut a què els seus fills estan acostumats a viure immersos en la tecnologia en tot el seu entorn. Un altre motiu pel qual decideixen escollir escoles alternatives és el fet que saben que la tecnologia actual, al cap d’uns anys resultarà  primitiva i quedarà en un segon pla.

Després de llegir la notícia he vist que es fa molt èmfasi en fomentar la creativitat i en fer-ho sense tecnologia. Al llarg d’aquest blog, estem veient moltes maneres per treballar l’educació artística i cultural i, amb això, la creativitat a través de la tecnologia. No crec que la solució sigui deixar de banda la tecnologia, com tampoc el paper i el llapis, crec que el mestre ha de tenir un ampli ventall de recursos, escollir el millor en cada cas i fer-ne un bon ús, per tal que els alumnes puguin dur a terme un aprenentatge significatiu.

Deixo l’enllaç de la notícia aquí per si és del vostre interès.

Deixa un comentari