CREEM HISTÒRIES AMB STORYBIRD

STORYBIRDStorybird és una eina 2.0 que permet crear contes i històries online a partir d’àlbums d’imatges. Amb aquesta aplicació, que poden utilitzar els alumnes d’educació primària, a part de treballar la creativitat dels alumnes, també es treballa la competència comunicativa, lingüística i audiovisual, ja que es treballa l’escriptura i la lectura tot utilitzant les TIC.

Segons els dos tipus d’interactivitat com són la selectiva i la comunicativa, aquesta aplicació la podem incloure dins la comunicativa, ja que l’usuari a part de ser receptor de continguts també en produeix, perquè crea les seves pròpies històries.

Pel que fa a la usabilitat és senzilla d’utilitzar gràcies a les indicacions que et va donant el lloc web, tot i que és en anglès. És accessible per a tothom, però a les persones amb algun dèficit visual els pot resultar més complicat fer les històries perquè no poden escoltar les històries que creen.

La interfície que presenta l’aplicació és molt senzilla, similar a un taulell blanc amb detalls de color blau on es van posant les creacions que fas amb l’aplicació.

Un cop et crees l’usuari i esculls un dels àlbums d’imatges que se’t dóna, ja pots començar a crear la teva història. Les produccions creades poden ser privades o compartides a la xarxa, per tant, l’usuari pot escollir aquesta opció segons els seus interessos i, si vol el seu conte en format paper o PDF pot pagar pel servei.

Com a futura mestra, valoro positivament aquesta aplicació opino que sí que la utilitzaria a l’aula, ja que serviria perquè els alumnes aprenguessin l’estructura del text, que l’escriguessin adequadament, que sabessin crear històries a través d’imatges que els han estat donades.

Crec que a vegades el tema de les emocions no és tractat de la millor manera a les escoles i que per aquest motiu els alumnes, a vegades, els costa expressar allò que senten. Opino que aquesta aplicació també podria servir perquè escriguessin històries on, a través d’un personatge, els protagonistes puguin ser ells i d’aquesta manera expressar el que senten sense haver de fer-ho directament.

També es podrien treballar diversos valors a través de les històries creades, ja que tot conte o història té la seva moralina, cosa que fa que transmeti molt significat i valors.

Tot això, tenint en compte que es treballa l’educació artística a l’hora de crear la història a través de les imatges.

A continuació, us deixo un exemple de conte creat amb Storybird, amb una companya a l’assignatura de: La imatge digital en contextos educatius. Espero que us agradi!!

LA BALENA QUE VOLIA VOLAR
Conte: La balena que volia volar.

2 thoughts on “CREEM HISTÒRIES AMB STORYBIRD

  1. Bona tarda Laia! Realment has realitzat un anàlisi a fons d’aquesta aplicació sense deixar-te cap detall. A través d’aquesta aplicació, ens alumnes posen en joc la seva creativitat i la seva imaginació a l’hora de crear històries.
    Referent al conte mostrat, penso que és molt adient per a treballar l’empatia, perquè els nens es posin a la pell de la balena Helena, així com l’amistat.

    M'agrada

  2. Quina bona feina Laia! Trobo que has fet un anàlisi a fons d’aquesta aplicació.
    Quan vaig descobrir-la, vaig pensar que era genial i que tenia moltes possibilitats educatives. Tot i això, he de reconèixer que en cap moment se’m van acudir unes propostes tan bones com les teves.
    Gràcies!!

    M'agrada

Deixa un comentari